جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

چرا از برش لیزری در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود؟

۴ بازديد


برش لیزری یکی از مفیدترین فرآیند‌ها در صنعت خودروسازی و هر صنعت دیگر است. این فرآیند شامل بریدن متریال‌ها و اشکال به سایزهای مورد نظر است و این کاربردی است که برای تولید محصولات پیچیده به صورت گسترده استفاده می‌شود.

گرچه که خود برش لیزر فلزات یک جایگزین منحصر به فرد نسبت به دیگر روش‌های سنتی برش در بازار محسوب می‌شود. شاید بزرگترین مزیت برش لیزری این است که شما را قادر می‌سازد تا پرداخت‌هایی دقیق و لبه‌هایی هموار ایجاد کنید و محصول نهایی بهتر و اتلاف متریال کمتری داشته باشید. مصرف انرژی برش لیزری بسیار کم است و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن نیز پایین است. همچنین کاربردهای متعددی دارد و اتلاف زمان را نیز کاهش می‌دهد.

نهایتاً اینکه این فرآیند یکی از امن‌ترین فرآیندها است. لازم است که برش لیزری در یک لایت‌باکس محکم محصور شده باشد. در حالیکه روش‌های سنتی‌تر از یک تیغه محرک برای برش خود استفاده می‌کنند. در حالیکه گام‌هایی برای اطمینان از امن بودن روش‌های سنتی برداشته شده است، اما برش لیزری این امنیت را در فضای تولیدی کارخانه ایجاد کرده و دیگر نیاز نیست تا نگران امنیت آن باشیم.

https://sheetlaser.co/blog/%D8%A8%D8%B1%D8%B4-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C/

موارد استفاده از برش لیزر در صنعت خودرو

با توجه به ویژگی هایی که گفته شد، تعجبی ندارد که از این روش در صنعت خودرو سازی نیز استفاده گردد. در ادامه برخی از کاربرد های برش لیزری در خودرو سازی را توضیح می‌دهیم.

برش لیزری قطعات خودرو

بسیاری از قطعات و اجزایی که برای تولید و ساخت خودرو به کار میروند، ریز و پیچیده هستند. بریدن این قطعات با روش های قدیمی بسیار سخت و زمان بر است. اما با استفاده از برش لیزری این کار به راحتی انجام شده و قطعاتی دقیق و بدون خرابی را می‌توان به دست آورد.

برش ایربگ با لیزر

با استفاده از اشعه لیزر جدای برش فلزات می‌توان متریال های دیگر را نیز برش داد. به طور مثال می‌توان از برش لیزر برای بریدن پارچه نیز استفاده کرد. در این روش می‌توان پارچه ها را بدون هیچ گونه لبه‌ی اضافی برش داد.

از دیگر موارد به کارگیری برش لیزری در خودروسازی، می توان به برش سوئیچ، داشبورد، آینه ها، لوگو ، اجزای داخلی موتور، دستگیره ها و قطعات 3 بعدی ( هیدرومرفید ) اشاره کرد.

برش بدنه خودرو با لیزر

شاید اصلی ترین دلیل استفاده از لیزر در خودروسازی، برش بدنه خودرو باشد. این روش موجب صرفه جویی در زمان و هزینه تولید نیز می‌شود. زیرا دیگر نیازی به تولید قالب های بزرگ برای بدنه خودرو نیست. تنها با چند برش دقیق می‌توان بدنه را آماده کرد. همچنین با استفاده از دستگاه برش لیزری علاوه بر قسمت اصلی، می‌توان قطعاتی مانند گلگیر و شاسی را نیز برش داد.

https://araxlaser.com/%D8%A8%D8%B1%D8%B4-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/

مزایای تجهیزات برش لیزری بسیار برجسته است که می توان آن را در موارد زیر خلاصه کرد:

1- برش صاف با دقت بالا

تجهیزات برش لیزری از سیستم کنترل عددی هوشمند (CNC) و نرم افزار برش لیزری حرفه ای استفاده می کنند که دارای مزایای زیادی هستند. همچنین با دستگاه برش لیزری می توانید الگوهای پیچیده را با دقت برش دهید.

2- صرفه جویی در هزینه تولید

هزینه تولید تجهیزات برش لیزری 50 درصد هزینه برش سنتی است. استفاده از دستگاه برش لیزری می تواند جایگزین پر کردن و ساخت قالب های ماشینکاری سنتی شود و در هزینه های ساخت قالب صرفه جویی کرد.

3- درجه بالایی از انعطاف پذیری پردازش

پردازش انعطاف پذیر یکی دیگر از مزایای دستگاه برش لیزر می باشد. با نرم افزار برش هوشمند می توانید انواع گرافیک های پیچیده را ویرایش کنی

4- سازگاری با انواع لوازم جانبی مواد

دستگاه برش لیزری از برش انواع صفحات و لوله های فلزی پشتیبانی می کند که عمدتا برای برش فولاد ضد زنگ (استیل)، فولاد کربن (آهن) ، آلومینیوم، برنج و مواد فلزی آلیاژی مناسب است.

https://rokhlaser.com/post-61

 برای آشنایی با دستگاه های لیزر روی لینک روتک کلیک کنید.

 

دستگاه برش لیزری پارچه چیست؟

۵ بازديد

 

این روش برای برش پارچه در طرح های مختلف و شکل های متفاوت کاربرد دارد. تعداد زیادی از طراحی های زیبا بر روی لباس ها با دستگاه  لیزری پارچه تهیه و تولید می شوند. برش لیزری پارچه تحت عنوان حکاکی روی پارچه هم شناخته می شود. نوع لیزر و سایر ابزارهای آن روی پارچه ها با جنس های مختلف، قدرت و توانایی متفاوتی از خود بروز می دهد و در عین حال کاربردی می باشند. دستگاه برش لیزر پارچه قابلیت این را دارد که برای منسوجات با کاربردهای مختلف استفاده شود. امروزه بسیاری از پارچه ها با عنوان پارچه لیزری شناخته می شوند.  پارچه لیزری می تواند  جنس های مختلفی داشته باشد، مانند:

  • جنس ابریشمی
  • جنس کتان
  • پلی استر

امروزه صنعت لیزر در جهان، در دسته‌ی صنایع مهم و کاربردی جای می گیرد و بسیار مورد توجه می باشند. عملکرد دستگاه لیزر پارچه، ایجاد برش هایی با ظرافت و بی نقص است.

https://www.simayeshahr.com/textile-laser-cutting/

 

مزایای برش دادن پارچه با دستگاه لیزر

برش های منحنی و هندسی با استفاده از برش لیزر به راحتی برش داده می شود. این مدل برش، کمترین مقدار پرت و دورریز پارچه را دارد، زیرا با طراحی و چیدمان دقیق میتوان از تمام نقاط پارچه استفاده مفید کرد.

با توجه به گران قیمت بودن دستگاه برش لیزری پارچه، تولیدی های لباس، خیاطی ها، مزون دار ها و… میتوانند از خدمات کارگاه برش لیزری ما با قیمت بسیار مناسب و به صرفه استفاده کنند. با توجه به مزایای گفته شده، شاهد هستیم که اکثر تولیدکنندگان لباس و مانتوهای مجلسی از خدمات برش لیزری پارچه استفاده میکنند. سرعت بالای برش لیزر باعث تسریع در زمان کار و سفارشات است که این موضوع دلیل اصلی استفاده از خدمات برش لیزری به جای برش های دستی و با قیچی پارچه است.

https://sayebankar.ir/%D8%A8%D8%B1%D8%B4-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%B4/%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87/

 

خدمات برش لیزری پارچه

همانطور که می دانید دیاموند کاتر ارائه دهنده برترین خدمات برش لیزری پارچه می باشد.

پارچه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ماده بسیار محبوب برای حکاکی و برش است. الیاف طبیعی و همچنین پارچه های مصنوعی اغلب با استفاده از سیستم لیزر تراش خورده و با نتایج خارق العاده حک می شوند.

با استفاده از خدمات برش لیزری ، می توانید برای ایجاد اپلیکیشن چند لایه استفاده کنید، سپس برش هر لایه را در صورت لزوم ایجاد کنید.

با استفاده از سیستم لیزر، پنبه، جیر، ماسوره، نایلون طرح خود را تقریباً از هر نرم افزار طراحی گرافیکی بگیرید (درست است! هیچ نرم افزار جدیدی برای یادگیری وجود ندارد!) و آن را روی لیزر چاپ کنید. در درایور چاپ، سرعت و نیرویی را برای ماده ای که برش می دهید انتخاب می کنید. به همین راحتی!

http://diamondcuter.com/product/cutting/

 

برش لیزری پارچه های مختلف

میکروفیبرها از رایج ترین پارچه ها برای برش لیزر می باشند. میکروفیبرها شامل پلی آمید، پلی استرها و یا ترکیبی از هر دو می باشند. پارچه های میکروفیبر برای حکاکی لیزری گزینه ای ایده آل است. دستگاه برش لیزر پارچه بر روی پارچه میکروفیبر به سرعت و به راحتی حرکت می کند و نیاز به قدرت کمی دارد. کنتراست حکاکی بر روی پارچه های میکروفیبر بسیار بالاست.

چرم های مصنوعی یا طبیعی در برابر برش لیزر پارچه به شکل عناصر با شکوه و منبت کاری شده دیده می شوند. جنس چرم با توجه به دوام و انعطاف در برابر حکاکی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد.

نزدیک بودن نخ ها در پارچه های پنبه ای تاثیر زیادی در حکاکی بهتر با لیزر دارد. در واقع پارچه های پنبه ای محکم با گره های زیاد گزینه خوبی برای حکاکی با لیزر می باشند.

https://www.sadralaser.com/bLog/%d8%a8%d8%b1%d8%b4-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87/

 برای آشنایی با دستگاه برش لیزر پارچه روی سایت روتک کلیک کنید.

دستگاه حکاکی لیزری روی شیشه

۸ بازديد

 

دستگاه‌های حکاکی لیزری مخصوص غیر فلزات توانایی حکاکی شیشه و آینه را دارد. هر دو سمت آینه و شیشه (روی شیشه، پشت شیشه) قابلیت حکاکی با لیزر توسط دستگاه لیزر حکاکی را دارا است. حکاکی روی شیشه و آینه می‌تواند برای مقاصد تزئینی نظیر تولید درب و پنجره، صنایع‌دستی، دکوراسیون داخلی هتل، رستوران، بانک، فروشگاه‌ها و ... یا حک کردن تصویر، طرح، مارک، لوگو، چاپ لیزری عکس روی شیشه، حکاکی روی آینه و یا حکاکی روی کریستال، ساخت هدایای تبلیغاتی، تولید لوازم بهداشتی ساختمانی، خودروسازی قابل‌استفاده است. حکاکی شیشه‌ای با دستگاه لیزر CO2، قسمت حک شده شیشه را مات می‌کند، به شما اجازه می‌دهد تا آرم‌های سفارشی و طرح‌های تقریبا هر محصول شیشه‌ای را بچرخانید.

https://www.personageco.com/

کاربردهای استفاده از هنر حکاکی روی شیشه با لیزر

با استفاده از هنر حکاکی روی شیشه با لیزر می‌توان در روی تمام شیشه‌ها و آینه‌ها از قبیل جام‌ها، لیوان‌ها، بطری‌ها، گلدان‌ها، پنجره‌ها و … طراحی‌های تبلیغاتی را انجام داد و لوگو شرکت‌های مختلف را ایجاد کرد.

هنر حکاکی روی شیشه با دستگاه لیزر به مقدار خیلی زیادی در هتل‌ها و رستوران‌ها برای تزئین شیشه‌ها و آینه‌ها و همچنین طراحی تندیس‌ها، وسایل تزئینی و دکوری استفاده می‌شود.

با استفاده از حکاکی روی شیشه با لیزر می‌توان تمام نقوش مختلف، عکس شخصیت‌ها، متن‌ها و اشعار را روی وسایل شیشه‌ای ایجاد کرد.

حکاکی روی شیشه با لیزر روی تمام شیشه‌ها از قبیل شیشه‌های سکوریت، لمینت، دوجداره، رنگی، مات، کریستال و … انجام می‌شود که کار روی هرکدام نیاز به توجهاتی خاص دارند.

https://www.sadralaser.com/

مزایای حکاکی لیزری شیشه

حکاکی لیزری یک راه سریع و آسان برای شخصی کردن لیوان، گلدان، بطری و یا پارچ است.

ازآنجایی‌که فرآیند حکاکی بدون تماس با شیشه انجام می‌گیرد، هیچ‌گونه خطر شکستگی شیشه وجود ندارد.

با استفاده از لیزر می‌توان طرح‌های مات بسیار زیبایی را بر روی شیشه اجرا نمود.

جزئیات دقیق آرم، متون و عکس‌های فردی روی سطوح شیشه‌ای به راحتی حکاکی می‌شود.

هزینه‌های لازم برای ابزارهای جدید بر خلاف حکاکی‌های کلاسیک نیست.

ازآنجایی‌که شیشه به‌وسیله پرتو لیزر روی سطح شیشه‌ای گرم می‌شود و ذرات شیشه‌ای خوب حذف می‌شوند. آلودگی‌های گردوغبار به وجود نمی‌آید.

حکاکی نقوش ظریف و پیچیده بادقت، سرعت و ظرافت بالا و همچنین سطح صاف و تمیز حکاکی شده

امکان کار بر روی سطوح صاف و مدور وجود دارد.

در روش حکاکی لیزری بر خلاف روش سندبلاست نیازی به ساخت شابلون نیست همچنین تولید محصول در تعداد کمتر توسط این روش مقدور است.

حکاکی روی شیشه هیچ محدودیتی ندارد و می‌توان عملیات حکاکی را با عمق‌های متفاوت انجام داد.

با حکاکی لیزری در هزینه و متریال مصرفی صرفه‌جویی می‌شود.

http://www.samdhprint.com/

انواع شیشه مناسب برای حکاکی

  • ظروف شیشه‌ای
  • شیشه فشرده
  • شیشه شناور
  • شیشه‌های ماشینی و ارزان‌تر
  • ورقه‌های شیشه‌ای
  • بشقاب شیشه‌ای
  • شیشه کریستال
  • شیشه آینه
  • شیشه پنجره
  • آینه‌های مخروطی و گرد
  • لیوان آشامیدنی
  • بطری

http://www.samdhprint.com/

نتیجه‌گیری

بسیاری از کسب‌وکارها، شرکت‌ها و برندها از حکاکی نام یا لوگوی خود بر روی قطعات کوچک برای تبلیغاتشان استفاده می‌کنند.

امروزه انواع حکاکی بر روی سطوح صاف و یا منحنی و ایجاد طرح‌های زیبا به‌وسیله دستگاه حکاکی روی شیشه لیزری انجام می‌شود و از طرف‌داران زیادی برخوردار است.

https://laser-ghaem.com/

 

 برای آشنایی با برش لیزری روتک روی لینک سایت کلیک کنید.