پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

آشنایی با دستگاه برش لیزر غیر فلزات

۹ بازديد

دستگاه برش لیزر غیر فلزات یکی از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌های برش در کل دنیا به شمار می‌رود.

با استفاده از دستگاه برش لیزر غیر فلزات می‌توان انواع متریال‌های مختلفی چون پلکسی‌گلاس، چوب، مولتی استایل، مقوا، mdf، طلق، پارچه، چرم مصنوعی و … را برش و حکاکی کرد؛ بنابراین یکی از علل پرکاربرد بودن این دستگاه استفاده از آن در صنایع مختلف است.

کسانی که مسلط به برنامه اتوکد هستند کافی است که طرح و نقشه موردنظر خود را روی قطعات غیرفلزی برش دهند و با کمک این نرم‌افزار طراحی کرده و به کامپیوتر داده تا دستگاه بتواند آن طرح را بر روی متریال موردنظر پیاده‌سازی کند.

این دستگاه سازگاری کاملی با برنامه اتوکد دارد و قادر است هر طرحی که به آن بدهید را به اجرا درآورد. انواع مختلفی از این نوع دستگاه‌ها وجود دارند.

ویژگی مشترک همه انواع دستگاه‌های برش لیزر غیر فلزات این است که قابلیت برش روی انواع و اقسام اشیاء غیر فلز را دارا هستند؛ اما هر کدام از این دستگاه‌ها ممکن است از نظر کیفیت کار، اندازه، قطعات یدکی، سرعت برش و حک، ویژگی‌های الکترونیکی و مکانیکی و همچنین توان لیزر و … با یکدیگر متفاوت باشند.

افرادی که در صنایع مختلف مشغول به کار هستند حتماً این تجربه را دارند که برش مواد مختلف به روش سنتی کاری سخت و طاقت‌فرسا بود و کیفیت کار آن‌گونه که می‌بایست بالا نبود.

با روی کار آمدن دستگاه برش لیزر غیر فلزات مزایای زیادی نصیب این‌گونه مشاغل شده است. این روش برش دارای مزیت‌های بی‌نظیری است؛ برای مثال می‌توان به برش دقیق و صاف و همچنین مصرف انرژی و زمان کمتر و در نتیجه سرعت اجرای بالا اشاره کرد.

در این دستگاه که از تکنولوژی پیشرفته لیزر برای انجام برش استفاده می‌شود کوچک‌ترین تماسی با سطح برش برقرار نمی‌شود و تنها با هدایت کردن خروجی لیزر از دستگاه و به‌صورت نوری می‌توان طرح و نقش موردنظر را بر روی مواد مختلف برش داد.

https://www.sadralaser.com/

 

کاربردهای دستگاه برش غیر فلزات 

اگر تمامی متریال را بتوان به دو دسته تقسیم‌بندی کرد، یک دسته شامل متریال از جنس فلز می‌شود که جهت برش این متریال می‌توان از دستگاه برش فلزات بهره برد و دسته دیگر شامل متریال غیرفلزی است که برای برش و حکاکی آن‌ها دستگاه لیزر غیر فلزات کاربرد دارد. عملکرد دستگاه برش غیر فلزات بسیار متنوع و با توجه به هر متریالی کاربردهای متفاوتی دارند، از جمله کاربردهای دستگاه لیزر غیر فلزات می‌توان به صنایع زیر اشاره کرد:

برش لیزری پارچه

نکته قابل‌توجه و حائز اهمیت، ظرافت عملکرد دستگاه‌های برش غیر فلزات در متریال‌های آن است؛ از جمله عملکرد این دستگاه ظرافت و دقت در پارچه‌ها است.

به وسیله برش لیزری پارچه می‌توان انواع پارچه‌ها را بسیار تمیز و دقیق برش داد. پارچه در واقع از دیگر متریال‌های غیرفلز پرکاربرد است که صاحبان کسب‌وکارهای مرتبط در زمینه پوشاک، البسه و سایر محصولاتی که به‌وسیله برش پارچه تولید می‌شوند به کمک دستگاه‌های برش لیزری پارچه و تولید انبوه کسب‌وکار خود را رونق بخشیده‌اند.

دستگاه برش لیزری پارچه، انواع پارچه را بدون سوختگی و بسیار تمیز برش داده و دقیق‌ترین و ظریف‌ترین برش‌ها را بر روی انواع پارچه به‌آسانی اجرا می‌کنند.

همچون برای تولید انواع رومبلی، روتختی، انواع پوشاک و البسه و … می‌توان از دستگاه برش و حک لیزری استفاده کرد.

برش لیزری چوب

با توجه به کاربرد چوب، جذابیت و زیبایی‌های آن و کاربردی که در زمینه‌های مختلف از جمله دکوراسیون منزل به خصوص در دکوراسیون شرکت‌ها، مدرسه و دانشگاه‌ها که از میز، صندلی و بسیاری از وسایل چوبی دیگر استفاده می‌شود، ساخت تابلوهای تزئینی و … دستگاه برش لیزر چوب مناسب‌ترین گزینه برای برش و حکاکی چوب‌ها است.

برش لیزری چرم

از گذشته تا به امروز صنعت چرم کاربردهای بسیار زیادی در زمینه‌های تولیدی مختلف علی‌الخصوص در کشور ما داشته است، از جمله این کاربردها تولید کفش چرم، کیف‌های زنانه و مردانه و تابلوهای چرمی است.

استفاده از دستگاه برش غیر فلز بسیار مناسب برای حکاکی و برش چرم‌های مختلف است.

برش لیزری کاغذ و مقوا

دستگاه برش غیر فلزات در صنعت حکاکی و برش لیزری کاغذ و مقوا کاربردهای فراوانی دارد. تولید انواع کارت‌های تبریک، تولید انواع کارت‌های مناسبتی مثل کارت عروسی و تولد، ساخت انواع گیفت‌های مناسبتی و هدایای مقوایی، ساخت انواع جعبه مثل جعبه کادو، تولید انواع خرده کاغذهای رنگی و … به وسیله دستگاه برش غیر فلزات انجام می‌شود.

 

برش لیزری نمد

از نمد در خلق وسایل تزئینی و زیبای بسیار زیادی استفاده می‌شود؛ به همین منظور برای برش و حکاکی متریال نمد دستگاه لیزر برش نمد بهترین گزینه است.

نمد از جمله متریال‌های غیر فلز ارزان و پرکاربرد است که با حکاکی و برش آن‌ها محصولات خاص و زیبایی مثل وسایل دکوری نمدی، دمپایی نمدی، جاسوئیچی و کیف‌های نمدی تولید می‌شود.

برش لیزری سنگ

حکاکی بر روی سنگ نیز بسیار شایع و پرکاربرد است. برای حکاکی عکس و تصاویر گوناگون بر روی سنگ‌های مختلف، همچنین حکاکی بر روی سنگ‌قبر دستگاه برش غیر فلزات گزینه مناسبی است. حکاکی سنگ‌هایی که به‌عنوان یادگاری نگهداری می‌شوند و همچنین ساخت انواع تابلوهای سنگی نیز با استفاده از دستگاه برش غیر فلز انجام می‌شود.

برش لیزری پلکسی

با برش و حکاکی به‌وسیله دستگاه برش غیر فلزات بر روی محصولات پلکسی هستند، بدون سوختگی وسایل بسیار زیبایی را برش داده و تولید می‌کنند. انواع پلاک‌هایی که از جنس پلکسی هستند را نیز می‌توان با این روش برش داد.

برش لیزری موکت و کف‌پوش

امروزه انواع موکت‌ها و کف‌پوش‌ها در طراحی و دکوراسیون داخلی محیط‌های مختلف اعم از محیط‌های اداری و تجاری، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها، سالن‌های آمفی‌تئاتر و سالن‌های کنفرانس، هتل‌ها، رستوران‌ها و حتی منازل مسکونی بسیار پرکاربرد هستند.

با استفاده از دستگاه‌های برش غیر فلزات امکان برش انواع موکت، کف‌پوش و فرش جهت استفاده در هر محیطی وجود خواهد داشت؛ از جمله کف‌پوش‌های قابل برش توسط این دستگاه‌ها عبارت‌اند از انواع موکت‌های نایلونی، فرش‌های ماشینی، کف‌پوش‌های مورداستفاده در کف اتومبیل‌ها، کف‌پوش‌های نایلونی، برش انواع مت یوگا، فرش‌های پلی‌استر، فرش‌های مصنوعی و … .

https://ntjet.com/

 

برش لیزری چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

روزبه‌روز به صنایع مختلفی که از برش لیزر استفاده می‌کنند افزوده می‌شود. صنعت تبلیغات، صنعت پوشاک، صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی و صنایع‌دستی و رشته‌های هنری از جمله مهم‌ترین زمینه‌های استفاده از خدمات برش لیزری هستند.

https://laser-ghaem.com/

 

کاربرد حکاکی لیزری غیر فلزات

حکاکی لیزری هدایای تبلیغاتی و محصولات چوبی

حکاکی لیزری تندیس و لوح یادبود

حکاکی لیزری ابزارآلات

حکاکی لیزری قطعات الکترونیک

حکاکی کارت ویزیت

حکاکی لیزری پلکسی گلس

حکاکی لیزری کاشی و سرامیک

حکاکی لیزری چرم

حکاکی لیزری کارت عروسی و کارت دعوت

حکاکی لیزری شیشه و آینه

https://www.personageco.com/

 برای مشاهده دستگاه برش لیزر غیرفلزات به سایت روتک مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.