چرا از برش لیزری در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود؟

۴ بازديد


برش لیزری یکی از مفیدترین فرآیند‌ها در صنعت خودروسازی و هر صنعت دیگر است. این فرآیند شامل بریدن متریال‌ها و اشکال به سایزهای مورد نظر است و این کاربردی است که برای تولید محصولات پیچیده به صورت گسترده استفاده می‌شود.

گرچه که خود برش لیزر فلزات یک جایگزین منحصر به فرد نسبت به دیگر روش‌های سنتی برش در بازار محسوب می‌شود. شاید بزرگترین مزیت برش لیزری این است که شما را قادر می‌سازد تا پرداخت‌هایی دقیق و لبه‌هایی هموار ایجاد کنید و محصول نهایی بهتر و اتلاف متریال کمتری داشته باشید. مصرف انرژی برش لیزری بسیار کم است و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن نیز پایین است. همچنین کاربردهای متعددی دارد و اتلاف زمان را نیز کاهش می‌دهد.

نهایتاً اینکه این فرآیند یکی از امن‌ترین فرآیندها است. لازم است که برش لیزری در یک لایت‌باکس محکم محصور شده باشد. در حالیکه روش‌های سنتی‌تر از یک تیغه محرک برای برش خود استفاده می‌کنند. در حالیکه گام‌هایی برای اطمینان از امن بودن روش‌های سنتی برداشته شده است، اما برش لیزری این امنیت را در فضای تولیدی کارخانه ایجاد کرده و دیگر نیاز نیست تا نگران امنیت آن باشیم.

https://sheetlaser.co/blog/%D8%A8%D8%B1%D8%B4-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C/

موارد استفاده از برش لیزر در صنعت خودرو

با توجه به ویژگی هایی که گفته شد، تعجبی ندارد که از این روش در صنعت خودرو سازی نیز استفاده گردد. در ادامه برخی از کاربرد های برش لیزری در خودرو سازی را توضیح می‌دهیم.

برش لیزری قطعات خودرو

بسیاری از قطعات و اجزایی که برای تولید و ساخت خودرو به کار میروند، ریز و پیچیده هستند. بریدن این قطعات با روش های قدیمی بسیار سخت و زمان بر است. اما با استفاده از برش لیزری این کار به راحتی انجام شده و قطعاتی دقیق و بدون خرابی را می‌توان به دست آورد.

برش ایربگ با لیزر

با استفاده از اشعه لیزر جدای برش فلزات می‌توان متریال های دیگر را نیز برش داد. به طور مثال می‌توان از برش لیزر برای بریدن پارچه نیز استفاده کرد. در این روش می‌توان پارچه ها را بدون هیچ گونه لبه‌ی اضافی برش داد.

از دیگر موارد به کارگیری برش لیزری در خودروسازی، می توان به برش سوئیچ، داشبورد، آینه ها، لوگو ، اجزای داخلی موتور، دستگیره ها و قطعات 3 بعدی ( هیدرومرفید ) اشاره کرد.

برش بدنه خودرو با لیزر

شاید اصلی ترین دلیل استفاده از لیزر در خودروسازی، برش بدنه خودرو باشد. این روش موجب صرفه جویی در زمان و هزینه تولید نیز می‌شود. زیرا دیگر نیازی به تولید قالب های بزرگ برای بدنه خودرو نیست. تنها با چند برش دقیق می‌توان بدنه را آماده کرد. همچنین با استفاده از دستگاه برش لیزری علاوه بر قسمت اصلی، می‌توان قطعاتی مانند گلگیر و شاسی را نیز برش داد.

https://araxlaser.com/%D8%A8%D8%B1%D8%B4-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/

مزایای تجهیزات برش لیزری بسیار برجسته است که می توان آن را در موارد زیر خلاصه کرد:

1- برش صاف با دقت بالا

تجهیزات برش لیزری از سیستم کنترل عددی هوشمند (CNC) و نرم افزار برش لیزری حرفه ای استفاده می کنند که دارای مزایای زیادی هستند. همچنین با دستگاه برش لیزری می توانید الگوهای پیچیده را با دقت برش دهید.

2- صرفه جویی در هزینه تولید

هزینه تولید تجهیزات برش لیزری 50 درصد هزینه برش سنتی است. استفاده از دستگاه برش لیزری می تواند جایگزین پر کردن و ساخت قالب های ماشینکاری سنتی شود و در هزینه های ساخت قالب صرفه جویی کرد.

3- درجه بالایی از انعطاف پذیری پردازش

پردازش انعطاف پذیر یکی دیگر از مزایای دستگاه برش لیزر می باشد. با نرم افزار برش هوشمند می توانید انواع گرافیک های پیچیده را ویرایش کنی

4- سازگاری با انواع لوازم جانبی مواد

دستگاه برش لیزری از برش انواع صفحات و لوله های فلزی پشتیبانی می کند که عمدتا برای برش فولاد ضد زنگ (استیل)، فولاد کربن (آهن) ، آلومینیوم، برنج و مواد فلزی آلیاژی مناسب است.

https://rokhlaser.com/post-61

 برای آشنایی با دستگاه های لیزر روی لینک روتک کلیک کنید.

 

نکات و جزئیات مکانیک خودرو

هنگام تعویض روغن یا سرویس خودرو چه مایعاتی را باید تعویض کرد؟

در هر بارسرویس معمولی ماشین، مکانیک باید روغن موتور شما را تعویض کند. البته روغن ‌های دیگری در خودرو وجود دارد که اگر به ‌صورت دوره‌ای تخلیه و تعویض نشود، می‌ تواند باعث فرسودگی قطعات خودروی شما سریع ‌تر از آنچه که باید شود. در ادامه به آن ها می پردازیم. آموزش مکانیک خودرو

تعویض سیستم خنک کننده و شیلنگ های رادیاتور

اگر شیلنگ رادیاتور به پایان عمر خودش نزدیک می شود، بهتر است قبل از ترک برداشتن و گرم شدن بیش از حد موتور خودرو و آسیب به رادیاتور یا سایر اجزای سیستم خنک کننده شود، آن را تعویض کنید. یادگیری ماشین چیست؟

خرید ماشین دست دوم

اگر قصد خرید یک خودروی دست دوم را دارید، باید خودرو را به طور کامل بررسی کنید تا بتوانید آن را به بهترین قیمت بفروشید. قسمت هایی وجود دارد که باید آن ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که وضعیت خودرو دقیقا همان طور که به نظر می رسد، است. گزارش کتبی یک مکانیک متخصص هم می تواند مفید باشد.آموزشی مهندسی الکترونیک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.