جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

مديتيشن چيست؟

۱۳ بازديد

مديتيشن چيست؟

زماني كه صحبت از مديتيشن و به صورت كلي ذهن آگاهي (Mindfulness) مي‌شد من حال خوبي نداشتم! واقعاً برايم سوال بود كه چرا عده‌اي حاضرند چنين كار احمقانه‌اي انجام بدهند! تا اين كه متوجه شدم مديتيشن چيست و مديتيشن مراقبه و به صورت كلي تمرين‌هاي ذهن آگاهي كاملاً علمي هستند و درست است كه اين موضوعات از هند و فلسفه‌هاي شرقي آغاز شده، اما به شدت در فرهنگ علمي جاي خود را باز كرده است.
بنابراين مديتيشن چيست در ذهن من سوال متفاوتي شد…

مديتيشن چيست؟

مديتيشن به معناي تبديل شدن به يك فرد متفاوت، يك فرد جديد يا حتي يك فرد بهتر نيست. مديتيشن فقط آموزشي ست براي آگاهي و داشتن يك ديدگاه سالمتر. در مديتيشن شما سعي نمي كنيد افكار يا احساسات يا ذهنتان را خاموش كنيد. شما مي‌آموزيد كه آنها را بدون قضاوت ببينيد و از آنها آگاه باشيد. در نهايت ممكن است با مديتيشن شروع به درك بهتر آنها كنيد.
يعني مديتشن كمك مي‌كند كه درك بهتري از زندگي داشته باشيد.

مديتيشن را مي‌توان مجموعه‌اي از تكنيك‌ها دانست كه هدفش تشويق به افزايش سطح آگاهي و توجهِ متمركز است. مديتيشن همچنين يك تكنيك تغيير آگاهي است كه نشان داده شده است داراي مزاياي زيادي براي سلامت روان است  كه در ادامه ي اين مقالك (مقاله ي كوچك) با فوايد مديتيشن هم آشنا خواهيم شد.

تعريف مديتيشن

انواع مديتيشن چيست؟

مديتيشن مي تواند اشكال مختلفي داشته باشد، اما دو نوع اصلي از مديتيشن وجود دارد:
۱. مديتيشن متمركز:

اين مديتيشن شامل تمركز تمام توجه‌تان بر روي يك شي خاص در حالي كه تمام چيزهايي كه اطرف‌تان است را ناديده مي‌گيريد. هدف اين مديتيشن اين است كه واقعاً  روي هر آنچه كه تمركز كرده ايد، تجربه‌اش كنيد ، مي‌خواهد تمركز تان بر روي تنفس‌تان باشد يا يك كلمه ي مشخص تا به وضعيت بالاتري از حضور داشتن برسيد.
۲. مديتيشن ذهن آگاهي:

شامل تكنيك‌هاي، كاهش استرس مبتني بر ذهن آگاهي (MBSR) و شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي (MBCT) است. ذهن آگاهي مي تواند موضوعات مختلفي مانند افسردگي را هدف قرار دهد، به اين معني كه ممكن است تمركز در اين مديتيشن از تمرين به تمريني ديگر متفاوت باشد. به طور كلي، مديتيشن ذهن آگاهي شامل حالتي از آگاهي و درگير شدن در لحظه اكنون و قرار دادن خودتان در حالتي گشوده، آگاه و همراه با پذيرش است.
چند نكته ي كليدي راجع به مديتيشن براي بخاطر سپاري:هزاران سال است كه مديتيشن يا مراقبه در فرهنگ هاي مختلف جهان انجام مي شود.تقريباً هر ديني، از جمله مسيحيت، يهوديت، اسلام و عرفان‌هاي بوديسم و هندوئيسم سنت استفاده از تمرين‌هاي مراقبه‌اي را به روش خودشان دارند.در حاليكه مديتيشن غالباً براي اهداف مذهبي استفاده مي شود، بسياري از افراد آن را مستقل از هرگونه اعتقادهاي مذهبي يا معنوي انجام مي دهند.مديتيشن همچنين مي تواند بعنوان يك روش روان‌درماني استفاده شود.مديتيشن انواع مختلفي دارد.

www.google.jp/url?sa=t&url=https%3A%2F%2Frtc24.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.